Obchodní podmínky pronájmu sportovišť TJ Baník Rychvald


1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky jsou závazné pro všechny uživatele rezervačního systému (dále jen „uživatel“ nebo „nájemce“).
1.2. Pojmy:

  • Poskytovatel: TJ Baník Rychvald, z.s., správce rezervačního systému a pronajímatel sportovišť.
    • T.J. Baník Rychvald z.s.
    • Adresa: Rychvald 1497, 735 32 Rychvald
    • Telefon: +420 603 521 427
    • E-mail:info@banik-rychvald.cz
    • Identifikační číslo: IČO: 45239142
    • Číslo klubu FAČR: 8030271
    • Forma: Spolek
    • registrační číslo 45239142
    • Datová schránka: k7vvgwu
  • Nájemce: Fyzická nebo právnická osoba, která prostřednictvím rezervačního systému uzavřela s poskytovatelem nájemní vztah.
  • Rezervace: Závazné vytvoření časového bloku pro pronájem prostor nebo doplňkových služeb.
  • Sportoviště: Tělocvična, přilehlé hřiště nebo jiné prostory poskytované k pronájmu.

1.3. Aktuální provozní řád sportovišť je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek a je dostupný v rezervačním systému. Nájemce je povinen se s ním před vytvořením rezervace seznámit, stejně jako s lhůtami pro platbu a podpis smlouvy, které se liší podle termínu a druhu rezervace.

1.4. Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit provozní řád, ceník nebo jiné podmínky související s těmito obchodními podmínkami. Nájemce je povinen se s těmito změnami seznámit, pokud byly zveřejněny v rezervačním systému nebo jinou obvyklou formou (např. na webu poskytovatele). Změny se nevztahují, na již uzavřené smlouvy, pokud se strany nedohodnou jinak.

2. Rozsah služeb

2.1. Prostřednictvím rezervačního systému je možné rezervovat:

  • Sportovní prostory: tělocvična, přilehlé hřiště.
  • Doplňkové služby: pronájem vybavení, kabin, kuchyňky, stolů a židlí.
  • Maximální kapacita tělocvičny činí 50 osob. Tento limit je stanoven s ohledem na bezpečnost a pohodlí všech účastníků a nesmí být překročen.

3. Proces rezervace

3.1. Vytvoření rezervace:

  • Rezervaci provádí uživatel prostřednictvím svého uživatelského účtu v rezervačním systému.
  • Rezervace je považována za závaznou až po úspěšné úhradě nájemného.

3.2. Platby:

  • Platba za pronájem musí být provedena do 5 kalendářních dnů od vytvoření rezervace, pokud je rezervace vytvořena více než 5 kalendářních dnů před začátkem akce.
  • Pokud je rezervace vytvořena méně než 5 kalendářních dnů před akcí, je platba splatná okamžitě při rezervaci.
  • Pokud platba není připsána včas, bude nájemce o této skutečnosti informován e-mailem a rezervace může být zrušena.
  • Platby se provádějí prostřednictvím online platebního systému (platební brána PayU) nebo off-line platby (bankovním převodem, QR kódem).
  • Platba za pronájem tělocvičny (cvičení), se provádí výhradně prostřednictvím online platebního systému.

3.3. Podpis smlouvy:

                Rezervace tělocvičny – společenské akce:

  • U rezervací vytvořených více než 5 kalendářních dnů před akcí:
    Nájemce je povinen podepsat nájemní smlouvu, jakmile k tomu bude vyzván poskytovatelem. Výzva k podpisu je zasílána e-mailem nebo telefonicky.
  • U rezervací vytvořených 5 a méně kalendářních dnů před akcí:
    Nájemce je povinen podepsat nájemní smlouvu nejpozději do 24 hodin od výzvy k podpisu. Pokud není smlouva podepsána včas, poskytovatel si vyhrazuje právo rezervaci zrušit. V takovém případě se na zrušení vztahují storno podmínky dle článku 6.
  • U rezervací tělocvičny pro cvičení (krátkodobé pronájmy) postačuje souhlas s obchodními podmínkami, který je vyjádřen zaškrtnutím příslušného políčka v systému. Tento souhlas se považuje za potvrzení rezervace a není vyžadován podpis samostatné smlouvy.

3.4. Kauce:

  • Kauce ve výši 10 000 Kč je vyžadována pouze u společenských akcí trvajících více než jeden kalendářní den.
  • Kauce musí být uhrazena v hotovosti nejpozději při podpisu smlouvy, pokud není mezi stranami sjednáno jiné datum úhrady.
  • V případě, že kauce nebude uhrazena ve sjednaném termínu, může být smlouva zrušena z důvodu na straně nájemce. V takovém případě se uplatňují storno podmínky dle článku 6, pokud není sjednáno jinak.
  • Kauce je vratná v plné výši, pokud nedojde k poškození prostor, nadměrnému znečištění nebo porušení podmínek smlouvy. Slouží především k pokrytí případných škod, úklidu nebo jiných nákladů způsobených nedodržením smluvních podmínek.
  • Pokud nebude po ukončení akce zjištěna žádná škoda, bude kauce vrácena nájemci do 5 kalendářních dnů.
  • V případě zjištěné škody poskytovatel nájemci předloží vyúčtování a doklady o opravě či úklidu. Pokud výše škody přesáhne hodnotu kauce, je nájemce povinen uhradit rozdíl do 7 kalendářních dnů od výzvy poskytovatele.


 

4. Dodržení rezervovaného času a překročení doby pronájmu

4.1. Povinnost dodržet rezervovaný čas:
Nájemce je povinen ukončit svoji činnost ve sportovišti nebo jiném pronajatém prostoru nejpozději do konce rezervovaného časového bloku. Rezervovaný čas musí zahrnovat dostatečný prostor na:

  • Provedení základního úklidu (zametení, odstranění odpadků, případné setření nečistot).
  • Vrácení veškerého zapůjčeného vybavení na původní místo.
  • Předání klíčů a kontrolu stavu prostor s poskytovatelem, pokud je to vyžadováno.

4.2. Překročení doby pronájmu:

  • V případě překročení rezervovaného času bez předchozí dohody s poskytovatelem bude automaticky účtován další blok dle rezervované služby a aktuálního ceníku.
  • Nájemce je povinen předem informovat poskytovatele, pokud hrozí zdržení opuštění prostor.
  • Částka za překročení je splatná do 7 kalendářních dnů od obdržení výzvy k úhradě.
  • Opakované nebo záměrné překračování rezervovaného času může vést k omezení přístupu nájemce do rezervačního systému nebo ke zrušení dalších rezervací.

4.3. Odpovědnost za následné rezervace:
Pokud překročení času znemožní další rezervaci, nájemce odpovídá za případnou škodu způsobenou poskytovateli nebo dalšímu nájemci.

5. Zrušení rezervace

5.1. Zrušení rezervace uživatelem:

  • Rezervaci lze zrušit prostřednictvím uživatelského účtu v rezervačním systému nejpozději 3 dny před začátkem rezervované akce.
  • Po zrušení rezervace se uplatňují storno podmínky dle článku 6.

5.2. Zrušení rezervace poskytovatelem:
Poskytovatel si vyhrazuje právo jednostranně zrušit rezervaci v následujících případech:

  • Vyšší moc: Havárie, přírodní katastrofy nebo krizové situace, které znemožňují využití prostor.
  • Nepředvídané potřeby klubu: Akce klubu nebo veřejné účely, které mají zásadní význam (např. volby, krizové řízení).
  • Nájemce bude o zrušení informován prostřednictvím e-mailu nebo SMS.
  • V těchto případech bude nájemci vráceno celé zaplacené nájemné a případná kauce do 5 kalendářních dnů, přičemž poskytovatel nenese odpovědnost za další škody nebo náklady nájemce.

5.3. V případě závažného nebo opakovaného porušení smluvních podmínek (např. překročení kapacity, opakované nedodržení provozního řádu nebo nezajištění úklidu) si poskytovatel vyhrazuje právo:

  • Odmítnout budoucí rezervace nájemce.
  • Požadovat zvýšenou kauci při dalších rezervacích. Nájemce bude o tomto omezení informován písemně.

6. Storno podmínky

6.1. Storno podmínky při zrušení rezervace nájemcem:

  • Při zrušení rezervace méně než 3 dny před začátkem akce není nájemné vratné.

6.3. Vrácení zaplaceného nájemného při zrušení rezervace:

  • V případě, že kauce již byla uhrazena a rezervace je zrušena dle těchto podmínek, bude vrácena v plné výši, pokud se nevyužije na úhradu storno poplatků nebo jiných závazků nájemce.
  • Vrácení peněz proběhne do 7 kalendářních dnů od potvrzení zrušení rezervace poskytovatelem.

7. Povinnosti nájemce

7.1. Nájemce odpovídá za bezpečnost všech účastníků akce a za chování všech osob, které se akce účastní.

7.2. Nájemce odpovídá, že nebude překročená maximální kapacita tělocvičny je 50 osob. Tento limit musí být dodržován z důvodu požární bezpečnosti a dalších předpisů. V případě porušení tohoto pravidla může být rezervace okamžitě zrušena.  V případě překročení maximální kapacity může být rezervace okamžitě zrušena a nájemce sankcionován dle aktuálního ceníku. Při opakovaném porušení může poskytovatel požadovat zvýšenou kauci při budoucích rezervacích.

7.3. Nájemce je povinen zajistit dodržování všech zákonných požadavků, včetně hygienických a bezpečnostních předpisů, ochrany zdraví, hlučnosti a případného získání povolení pro veřejné akce.

7.4. Po skončení akce je nájemce povinen:

  • Zajistit základní úklid (zametení, odklizení odpadků).
  • Odstranit veškeré vlastní vybavení.

7.5. Při nadměrném znečištění nebo poškození prostor si poskytovatel vyhrazuje právo naúčtovat dodatečné náklady.

7.6. Po 22:00 hodině platí povinnost ztišit všechny hlučné aktivity (např. hudba, mluvené projevy, zpěv), pokud akce není na seznamu oznámených společenských a kulturních akcí, u kterých je upravena doba nočního klidu.

  • Akce se musí řídit obecně závaznými vyhláškami obce a platnými zákony.
  • V případě stížností od obyvatel na rušení nočního klidu si vlastník vyhrazuje právo akci okamžitě ukončit, a to bez nároku na vrácení nájemného nebo kauce.

7.7. Nájemce je povinen dodržovat provozní řád tělocvičny a/nebo hřiště (dle pronajatých prostor).

8. Předání objektu a klíčů

8.1. Klíče budou předány nájemci na základě předávacího protokolu v dohodnutý čas.

8.2. Při předání prostor bude sepsán písemný předávací protokol, který bude obsahovat:

  • Popis aktuálního stavu prostor a zařízení.
  • Informace o zapůjčeném vybavení.
  • Počet předaných klíčů.
    Protokol podepisuje poskytovatel i nájemce. Při vrácení klíčů a prostor bude na základě tohoto protokolu ověřeno, zda prostory byly vráceny v odpovídajícím stavu.

8.3. Po ukončení akce je nájemce povinen vrátit klíče ve sjednaný čas. Při pozdním vrácení klíčů může být účtován poplatek za další časový blok.

8.4. V případě ztráty nebo nevrácení klíčů je nájemce povinen uhradit náklady na výměnu zámků.

9. Odpovědnost za škody

9.1. Pokud během pronájmu dojde k poškození prostor nebo zařízení, poskytovatel je povinen o škodě nájemce neprodleně informovat a provést fotodokumentaci.

9.2. Nájemce má právo se k zjištěným škodám vyjádřit do 5 pracovních dnů od obdržení oznámení.

9.3. Oprava nebo náhrada škody bude uhrazena z kauce. Pokud výše škody přesáhne hodnotu kauce, je nájemce povinen uhradit rozdíl do 7 dnů od obdržení vyúčtování.

10. Reklamace a řešení sporů

10.1. Reklamace musí být podána e-mailem na adresu info@banik-rychvald.cz.
10.2. Reklamace budou vyřízeny do 30 kalendářních dnů od jejich podání.
10.3. Nájemce má možnost mimosoudního řešení sporů prostřednictvím České obchodní inspekce.

11. Ochrana osobních údajů

11.1. Poskytovatel zpracovává údaje o nájemci, jako jsou jméno, příjmení, e-mail a telefon, výhradně pro účely rezervací, komunikace a plnění smluvních povinností.
11.2. Osobní údaje jsou uchovávány po dobu nezbytně nutnou k plnění práv a povinností vyplývajících z rezervace a následně jsou bezpečně smazány.
11.3. Poskytovatel nemá jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů. Jakékoli dotazy nebo požadavky týkající se ochrany osobních údajů je možné směřovat na kontaktní
e-mail: admin@banik-rychvald.cz
11.4. Poskytovatel zpracovává osobní údaje výhradně v rozsahu nezbytném pro plnění smlouvy a v souladu se zásadou minimalizace dat.

12. Závěrečná ustanovení

12.1. Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. ledna 2025.
12.2. Obchodní podmínky mají přednost před provozním řádem v případě rozporu.
12.3. Podmínky jsou dostupné na webu rezervačního systému.

13. Kontakty pro rezervace a informace

 

Kontaktní informace

 

  • Logo T.J. Baník Rychvald z.s.
    T.J. Baník Rychvald z.s.
  • Adresa: Rychvald 1497, 735 32 Rychvald
  • Telefon: +420 603 521 427
  • E-mail:info@banik-rychvald.cz
  • Identifikační číslo: IČO: 45239142
  • Číslo klubu FAČR: 8030271
  • Forma: Spolek
  • Datová schránka: k7vvgwu